Elke medewerker bij Synsel brengt een uniek verhaal met zich mee. In onze rubriek 'In de spotlight' geven we je een inkijkje in deze verhalen van medewerkers die Synsel zo speciaal maken.
Volmondig ‘ja’
Vanaf het eerste moment dat Laura als stagiaire de deuren van Synsel binnenstapte, wist ze dat ze op de juiste plek was beland. De sfeer? Volgens Laura niets minder dan 'top'. Laura neemt ons mee terug in de tijd en staat even stil bij hoe snel ze van een groentje in Marketing in Apeldoorn naar een volwaardig Marketeer in Paid Advertising ging. "Bij veel bedrijven mag je als stagiaire vaak weinig zelfstandig oppakken, maar bij Synsel was dat anders," vertelt ze.
Toen Marketingmanager Barend haar vroeg om na haar stage te blijven, was haar antwoord een volmondig 'ja'. Voor Laura was het helder dat Synsel de perfecte plek voor haar was, een plek met uitdagende werkzaamheden en goede doorgroeimogelijkheden.
Enthousiast om te beginnen
Vervolgens nam Laura ons mee in haar eerste dag bij Synsel. Gevestigd in het toenmalige kantoor in Hall, herinnert Laura zich van haar eerste dag vooral veel handen schudden, met wel erg veel nieuwe gezichten in het kantoor waar alle Consultants toen nog samen zaten. Ondanks de zenuwen, die volgens Laura niet meer dan natuurlijk zijn op je eerste dag, wist ze al snel haar draai te vinden. "Zenuwachtig? Absoluut, maar ook gewoon erg enthousiast om te beginnen."
Performance Marketeer in een notendop
Als Performance Marketeer bij Synsel regelt Laura alles omtrent de digitale campagnes. Zo houdt ze zich bezig met het beheren, opzetten en optimaliseren van campagnes op platforms als Facebook, Google, Bing en TikTok.
Maar Laura’s verantwoordelijkheden reiken verder. Zo beheert ze ook de vacaturecampagnes van Synsel op de grote jobboards. Denk hierbij aan vacatureplatformen als Indeed, Werkzoeken en Technicus.
En dat? Dat is in een notendop het werk als Performance Marketeer bij Synsel.
Resultaten blijven overtreffen
Toen we Laura vervolgens vroegen naar een specifiek succesverhaal in haar tijd als Performance Marketeer bij Synsel, vond ze het lastig om één enkel verhaal uit te lichten. Haar carrière bij Synsel kent verschillende hoogtepunten, van het succesvol opzetten van PMax campagnes binnen Google Ads tot het lanceren van goed presterende campagnes op Facebook.
En voor de toekomst? Daar heeft Laura één duidelijk doel: "Ik wil de huidige resultaten overtreffen en campagnes nóg verder optimaliseren."
Laura’s optimale werk-privébalans
Wanneer ze niet bezig is met de digitale marketingwereld, vind je Laura vaak terug op het volleybal- of tennisveld. Buiten de sportvelden geniet Laura ervan om samen met haar vriendinnen een terrasje te pakken.
En daarnaast? Daarnaast brengt Laura graag tijd door met haar familie. Zo probeert ze de optimale werk-privébalans te waarborgen.
Haastige ochtenden en een rustige dagstart
Laura is niet iemand die geniet van lange ochtenden of vroeg opstaan. "Mijn snooze-knop wordt wel dagelijks ingedrukt," vertelt ze. Nadat ze wakker en klaar voor de dag is, gaat ze op weg naar het kantoor van Synsel in Apeldoorn-Noord.
Eenmaal op het werk aangekomen, start ze haar dag met een banaantje uit de goed gevulde fruitmand. In de eerste minuten checkt ze haar agenda voor aankomende meetings en loopt ze de campagneresultaten door.
Dé Performance Marketeer van Synsel
Wat Laura onmisbaar maakt bij Synsel? Dat is toch wel echt haar vermogen om de online advertenties en A/B-tests bij Synsel te runnen. Als onderdeel van de Instroomafdeling van Synsel, speelt Laura een cruciale rol in het succes van de organisatie. Haar vermogen om goed presterende campagnes op te zetten en verder te optimaliseren door middel van A/B-testing maken haar dé Performance Marketeer van Synsel.
Ontwikkelen bij Synsel
Laura dankt haar groei bij Synsel aan twee personen: Barend en Annet. Barend, de Marketingmanager bij Synsel, wordt door Laura gezien als een belangrijke mentor in haar tijd bij Synsel. "Vanaf dag één heeft Barend me meegenomen in de wereld van online advertising en growth marketing in Apeldoorn," vertelt Laura.
Aan de andere kant staat Annet, wiens kennis van Synsel een basis vormde voor Laura's inzicht in de organisatie. "Annet leerde me alles over Synsel zelf en over onze doelgroep.”
Dankzij deze twee heeft Laura een flinke ontwikkeling doorgemaakt als Performance Marketeer van Synsel.
Een continu leerproces
Laura beschrijft haar tijd bij Synsel niet zozeer als een aaneenschakeling van grote uitdagingen, maar meer als een continu leerproces. Van het volgen van talloze cursussen tot het zelfstandig zoeken naar de juiste antwoorden, Laura’s aanpak om zich de kneepjes van het vak eigen te maken, is grondig.
In het vijfkoppige Marketingteam van Synsel, waar de communicatielijnen kort zijn, worden veel zaken samen opgepakt. Deze toegankelijkheid binnen het team heeft het voor Laura mogelijk gemaakt om zich snel te ontwikkelen in de wereld van online marketing in Apeldoorn bij Synsel.
Specialiseren als Performance Marketeer
Om af te sluiten, vroegen we Laura waar ze zichzelf ziet binnen Synsel over drie jaar. Vastberaden en vol plannen, ziet ze zichzelf over drie jaar als specialist in de wereld van Paid Socials en Paid Search. “Daar ligt wel echt mijn passie" vertelt ze.